Generalitat de Catalunya
|
|||
Departament
d’Educació
|
EXTRACTE
PROGRAMACIÓ ALUMNE
|
||
IES Camps Blancs
|
EXTRACTE DE
|
A.
Dimensió Comunicativa
|
1. Competència comunicativa
El desenvolupament d’aquesta competència suposa el
diferent domini de llengües, tant oralment com per escrit, en múltiples
suports i amb el complement dels llenguatges audiovisuals. Per la seva
naturalesa, ha d’esdevenir una eina important per aprendre a aprendre i ha de
possibilitar la interacció eficaç amb l’entorn. El treball amb una bona
varietat de contextos i finalitats determinarà l’assoliment d’aquest
objectiu.
2. Competència estètica i literària
La
literatura és la màxima expressió de les possibilitats d’una llengua i una
eina immillorable per a l’anàlisi, el coneixement i la reflexió sobre l’experiència humana.
Així mateix, avala les possibilitats
expressives i creatives de les llengües i afavoreix el desenvolupament de la
pròpia competència comunicativa. A més, és la base de
construccions artístiques en altres formats expressius, com ara el cinema,
les cançons, ...
3.
Competència plurilingüe i intercultural
Planteja
l’estudi de la diversitat i de la variació lingüística com un eix per
desenvolupar la interpretació i comprensió de la realitat que ens envolta.
4.
Competència en la recerca i el tractament de la informació.
Recerca
i reflexió sobre l’entitat de la llengua i els llenguatges, i els múltiples
aspectes de la reflexió literària.
|
Durant el
curs escolar s'hauran de llegir els llibres següents:
1r
trimestre: Mercè Rodoreda, La plaça del
diamant
2n-3r
trimestre: Llorenç Villalonga, Bearn o
la sala de les nines, Edicions 62. Ed.Educaula.
La lectura
d'aquests llibres serà obligatòria i indispensable per a superar cada
avaluació. El control de les lectures es farà mitjançant unes proves de
comprensió en les avaluacions corresponents o, en algun trimestre, a través
d’un treball.
2 Lectures voluntàries:
Es podran
fer lectures voluntàries a partir de llibres en préstec de la biblioteca del
centre.
Realització
diària dels deures (lectura de textos seleccionats, comentaris de textos i
exercicis diversos a propòsit de cada tema), comentaris, resums..
Cada 15
dies caldrà lliurar a la professora un exercici d’expressió escrita
revisat ortogràficament. Els
treballs escrits es lliuraran en els formats mail, glossari, dossier, etc.,
estipulats amb el/la professor/a en el termini de dia i hora proposats. No es
recollirà cap feina fora de termini.
Les
activitats d’expressió escrita (redaccions i comentaris) es valoraran
seguint els criteris de les PAU atenent a la coherència i adequació de
l’escrit i a la riquesa i maduresa de l’estil emprat. I es puntuaran d’acord
amb els següents criteris de correcció:
4. Criteris d'avaluació: El curs consta de tres avaluacions. L’avaluació serà contínua.
Cada trimestre consta de dos exàmens de
matèria més el control de lectura així com també de les petites
proves que es puguin fer d’aspectes puntuals del temari. A cada examen de
matèria, apareixeran els dos tipus de continguts: teoria i pràctica.
A l’hora
d’establir el descompte per faltes, se seguirà el següent criteri tant als
controls com a les proves de lectura: es descomptaran 0’1 punts per cada
falta tant si es tracta d’errors
gramaticals, lèxics o ortogràfics. Les faltes repetides també descompten.
L’alumne/a que no lliuri els
exercicis d’expressió i treballs encomanats o que no demostri un coneixement
mínim del llibre de lectura quedarà automàticament suspès/a, i, per tant, no
es calcularan les mitjanes ni els percentatges indicats més amunt. En resum,
que no arribi a la nota 4 de mitjana.
Els
arrodoniments no són automàtics. La
professora es reserva la decisió d’arrodonir a l’alta o a la baixa en funció
de l’actitud i de la progressió de l’alumne/a.
1r trimestre: 30%
2n trimestre: 30%
3r trimestre: 40%.
En cas que la nota final de matèria sigui inferior a 5, caldrà anar a
Els exàmens que l’alumne/a no
pugui realitzar el dia previst, es repetiran de manera extraordinària fora de
l’horari de la matèria amb caràcter oral o escrit, prèvia presentació d’un
justificant oficial, en un termini màxim d’una setmana des del dia de
l’absència.
En quant als controls dels llibres de lectura, se’ls demanarà que hagin assolit la comprensió
com a obra literària i que siguin capaços de parlar-ne en termes de lectura
global i ben assolida.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario